onsdag 31 december 2014

Tack för det här året!

Tänk.
Det är så mycket man vill göra och så lite man hinner och kan göra för att man befinner sig mitt i spiralen som snurrar fortare och fortare.

När man summerar ett gånget år kommer alltid den där känslan av att man har varit orättvis mot sig själv och livet. Det finns så mycket mer jag skulle vilja ha gjort.
Vad jag vet så lever man bara en gång. Men jag kan nog säga att jag försöker verkligen ta vara på tiden så mycket det går, trots att det många gånger resulterar i att jag får dåligt samvete och känner mig egoistisk.
Faktum är att man måste ta ansvar över sitt eget liv och sina egna drömmar.
När jag summerar inte bara ett år utan hela livet, då vill jag kunna säga att jag försökte och jag gjorde så gott det gick.
Det jag skrev på första raden är till viss del sant, men med små vardagliga äventyr tycker jag i alla fall att jag förverkligar några drömmar om ett fritt, äventyrligt och givande liv i skogen.
Hoppas ni får ett riktigt bra 2015 och att ni följer era drömmar för det ska jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande