torsdag 11 december 2014

En tur med tarpen

Jag trivs under tarpen framför brasan
Freja kände lukten, men jag såg den först :)

I dag tog Freja och jag en sväng skogen (ovanligt va;). Tarpen åkte upp och en liten brasa blev det också. Det var så skönt, snacka om att man går ner i varv när man gör så här. För det är ju lite fix. Först ska man hitta en fin plats, sätta upp tarpen och samla lite tändbart material. Sedan ska man förhoppningsvis få eld med hjälp av tändstål.
När brasan väl har tagit sig är det dags att värma vatten till kaffe och fixa något varmt att äta.
I dag testade jag tonfisk i olja. Jag har inte ätit tonfisk på flera år eftersom det fisket inte har varit okey. Men nu finns det ett hållbart fiske om jag förstått saken rätt och de burkarna är märkta med en liten symbol. Jäklar vad enkelt och gott det blev. Jag öppnade burken och ställde den helt enkelt på elden. Det började puttra direkt och efter någon minut var den färdig.
Det här kan jag verkligen rekomendera.

Jag tyckte det var så skönt ute i skogen i dag, så jag bestämde mig för att göra en klassisk övernattning i skogen efter jobbet i kväll.
Jag slutar 22.00 i kväll och då har jag som vanligt ryggsäcken färdigpackad med mig. vi får se var och hur jag kommer sova i natt. Just nu regnar det, så det kanske blir svårt att få en eld i natt.
Ha det bäst och sov gott ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande