måndag 24 januari 2011

Billigt med dyr sovsäck

Vintersäcken har kommit 3600:-
Sketadyrt!

Ja det tycker jag också men för att döva min blödande plånbok och mitt dåliga samvete så intalar jag mig att säcken kommer användas åtminstone 10 år.
Med tanke på min sommarsäck som är 30 år så kommer jag nog att nöta på den här ett bra tag.
Jag ser det som en investering.
Så här räknar jag:
Säcken kan användas vår, sommar på fjället, höst och på vintern.
Minst 5 tältnätter/år x 10 år = 50 nätter, 3600:- / 50=72:- / natt.

Summa 72:- per natt, billigt ;-)

Erik provmyser lite i sovsäcken

1 kommentar:

  1. Skrivet 24 jan 2011 18:33 per-anders

    Kolla vad en hotellnatt kostar så inser du hur billigt det är med en sovsäck! Men visst känns det dyrt när man ska betala hela summan på en gång för en vadderad tygpåse...
    Anmäl
    Skrivet 25 jan 2011 08:45 Micke

    Ja, Per-Anders det gäller att vända negativa siffror till något positivt!
    Tänk om jag använder den dubbelt så mycket, då blir den gratis att använda redan efter halva tiden, det är bra!

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande