måndag 10 januari 2011

Alexander Amprazis ska...

...utse årets Näräventyrare 2010.

Alexander Amprazis är näräventyraren som ska utse årets ”Näräventyrare 2010” och det är en stor ära för mig att ha Alexander som domare.

Jag träffade Alexander Amprazis på vildmarksmässan 2010 där vi satt och snackade om kul äventyr vi gjort på hemmaplan och sådana vi planerade. Vi talade även om hur vistelse i naturen påverkar individen positivt och hur viktigt det är att sätta upp mål och förverkliga dem.
Då satte Alexander så enkelt ord på det vi gjorde, nämligen ”Näräventyr”.
Första gången jag hörde ordet och allt blev så kristallklart för mig.
Det var ju det jag gillade att hålla på med, ”Näräventyr”.
Tack Alex för att du hjälpte mig och talade om för mig vad jag höll på med och lycka till med att utse årets Näräventyrare 2010.


Alexander Amprazis

Alexander Amprazis har tagit kandidatexamen i Idrottsvetenskap vid Idrottshögsskolan och läser just nu till min Master.
Alexander arbetar även som frilansjournalist, ansvarar över outsideonline.se och är projektledare för cykelloppet Ride of Hope, som har till syfte att samla in pengar till Barncancerfonden.
Tidigare har Alexander cyklat 100 mil mountainbike mellan Ystad och Strömstad via Skåne-, Hallands- och Bohusleden för att inspirera till näräventyr. Resan resulterade i Cykelguiden och publicerades i Outsides juninummer 2010. Alexander har även föreläst om projektet vid Göteborgs Universitet och på Vildmarksmässan 2010.

Mer om Alexander:
http://cykelalex.wordpress.com/2011/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande