onsdag 29 december 2010

Blev med kajak

Köpte en kajak i går!
En fin skapelse, Tahe Marines Reval midi, 23,6 kg glasfiber.


Har länge funderat på att skaffa en kajak men kostnaden plus kanske framför allt min rädsla för att sitta fast om man tippar har gjort att det inte blivit någon kajak, tills nu.

Det började förra vintern när jag gick en ”kamraträddningskurs” i MestUtes regi i Vattenpalatset.
Vi skulle lära oss hur man hjälper andra och sig själv om man tippar med kajaken ute på sjön.
En bra och given start för en kajaknybörjare tyckte jag.

När Hans Stipek och Pontus Gustavsson gick igenom vad vi skulle göra på kursen, tänkte jag nästan gå där ifrån.
Jag kände mig mycket osäker på det där med att sitta fast i en trång kajak, under vattnet.
Jag är en dålig simmare och har nog lite vattenskräck.
Men med Hans och Pontus hjälp så tog jag ett litet steg i taget.
Jag märkte snart att man kom ur kajaken väldigt lätt.
Jag kunde slappna av och kände mig mer och mer trygg.
Vi hade jätte roligt den kvällen i badhuset och innan det var dags att kliva upp ur bassängen så hade jag till och med gjort ett tafatt försök att rolla, alltså göra en ”eskimåvändning”.

Så nu ser jag fram mot en vår och sommar med många fina naturupplevelser från kajaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande