måndag 27 december 2010

Tur med motorcykeln

Jag tog en tur på motorcykeln i lördags.
Det var ganska spårigt på småvägarna med tio centimeter djup nysnö, så det blev inget flyt på körningen men kul var det i alla fall och greppet i dubbdäcken var toppen!


Vintervägar med packad snö är perfekt att köra på men när jag kom in på mindre vägar blev det för spårigt.
Hojen krängde hit och dit, och det blev tillslut för jobbigt så jag vände och körde hem.
På tillbakavägen korsade jag ett färskt älgspår som troligen gjordes tidigt på morgonen, jag stannade för att ta några bilder och njuta av det fina vintervädret.


Styrmuffarna gjorde sitt jobb och höll händerna varma i de få minusgrader som rådde.
Hojen gick fint hela turen, skramlade, skakade och puttrade som vanligt.
Nu lär det dröja några dagar innan jag tar någon mer tur, det kanske till och med var siste svängen för i år.
Vi får väl se.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande