fredag 16 januari 2015

Hestra Fält Glove

Nya handskar!
Jag kunde inte låta bli att fira fredagen med att köpa mig ett par nya handskar från Hestra.

Hestra har jag känt till sedan jag var liten, men det var nog först för några år sedan som jag insåg vilken kvalitet det var på handskarna.
Så här gick det till när jag blev övertygad:
För nästan 20 år sedan köpte jag ett par cykelhandskar som jag använt flitigt och vårdlöst när jag cyklat MTB. Jag har även använt handskarna i samband med när jag kört motorcykel.
För en tid sedan slog mig tanken på hur bra handskarna hade hållit. Att de inte hade gått sönder. Jag vände upp ryggen på handsken och där stod det "Hestra". Aha! Tänkte jag och förstod att det här är bra kvalitet.
Så nu när jag köper mitt andra par Hestra på 20 år så gör det mig inte så mycket att de kostar en del för jag vet att de inte kommer göra mig besviken de kommande åren.
I helgen ska jag smörja in dem med läderfettet som följde med. Det kommer bli ett nöje att använda handskarna. Jag återkommer med personliga reflektioner av Hestra Fält Glove när jag använt dem en tid.

Fakta:
Hestra Fält Glove
Denna modell är döpt efter en av Sveriges främsta överlevnadsexperter, Lars Fält, som också varit med och utvecklat handsken. En slitstark handske helt i läder med löstagbart foder i ullfrotté/ullpile. Kan även kombineras med andra foder. Med rätt vård kan det bli en favorit i många år.
Foder Löstagbart foder med ullfrotté på handens insida och ullpile på ovansidan.
Features Öljett med karbinhake. Outseams. Fästpunkt för handcuffs.
Yttermaterial Impregnerad nötnappa på ovanhanden och impregnerat Army Leather-getskinn på handens insida.

Länk till Hestra: Klicka här

Jag köpte handskarna på MestUte i Eskilstuna. Länk till butiken: Klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande