tisdag 27 december 2011

Måste träna


Behöver träna

När jag gick hem de 6 km från jobbet i går kväll (18/12) tänkte jag på att nu är det dags att börja träna.
Jag menar nästan alla tränar ju på friskis eller liknande, och jag skulle verkligen behöva röra på mig.
Jag bara cyklar och går till och från jobbet.
Men jag tycker det är såååå tråkigt att gå in i en fullproppad lokal och träna för tränandets skull.
Klätterklubben skulle jag kunna tänka mig för där får man ”gratis” träning genom att göra något kul, som att åka skidor, cykla MTB eller köra enduro, man får kondition och muskler på köpet.
Sen är det de där med tid.
Nu på morgonen till exempel körde jag och lämnade bilen på bilverkstaden och efter att jag gått de nästan 9 km hem så var klockan så mycket att jag bara han skotta snön utanför huset innan det var dags för lunch.
På eftermiddagen körde jag lite motorcykel med de nydubbade vinterdäcken, man måste ju göra något roligt på sin lediga dag.
Två timmar senare när jag kom hem svettig och skitig, var det dags att gå och möta grabben vid skolan.
När jag kom fram dit så visade det sig att han följt med en kompis hem och ville bli hämtad senare.
Då gick jag förbi affären på hemvägen och handlade lite mjölk och så.
Tur att man bor nära skola och affär, tur och retur blev det knappt 6 km.
Nu var det skönt att komma hem och ta en kaffe innan jag cyklade till bilverkstan för att lösa ut bilen.
På hemvägen hämtade jag Erik och sedan var det bara att åka hem och laga mat.
Ja sen blev det kväll den här dagen med, jag får börja träna någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande