torsdag 15 december 2011

15: Klippt och skuren


Vad vore livet och utrustningen utan en multikniv?

Troligen besvärligt och lite knivigare.
Åter igen, köp kvallitet!
Jag har haft min Leatherman wave i 12 år och använt den dagligen den är hur bra som helst.
Här är det Erik som får luggen lite ansad
Det jag tycker är viktiga funktioner på en multikniv är följande, förutom avbitare, tång, och kniv:
*sax

*konservöppnare

*såg

*metallfil/såg

*skruv/stjärnmejsel
Ett plus är om man kan fälla ut kniven med en hand utan att öppna verktyget och att kniven har en spärr.

Med min Leatherman har jag räddat en kråka och en and, båda inlindade i fiskelina. Kråkan satt fast i en TV-anten på ett trevåningshus och anden fångade jag med håv vid ån.
Jag har avlivat ett påkört får som var utom all räddning och lagat bilar, motorcyklar och vanliga trampcyklar när jag inte skruvat ihop möbler hemma.
Kort sagt, jag skulle inte klara mig utan min multikniv.

Länk till Leatherman 

Den bästa prylen som finns får minst 5 av 5 näräventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande