lördag 24 december 2011

God jul kära äventyrare och livsnjutare!


Vi kanske inte var så finklädda när vi träffade tomten, men vi var glada. Foto: Tomte Nisse
Jag har några vaga minnen av tomtebesök sen jag var lite, oftast var jag nöjd med presenterna som jag fick men i bland blev jag säkert besviken för att storasyster fick i mina ögon finare paket och troligen blev jag som så många andra stackars barn livrädd när han bankade på dörren.
Ett äventyrligt möte med tomten på senare tid som jag sent ska glömma, var när Linnea och jag körde en självplågarmaskin till motorcykel (läs KTM 640) genom Finland, upp till Nordkap och hem via Norge.
På vägen upp stannade vi till på turistfällan Tomteland i Rovaniemi som ligger på Polcirkeln i Finland.
Det var ett smått abstrakt möte men trevligt. Tomten var riktigt intresserad av vår resa och önskade oss lycka till.
Besöket hos tomten fotograferades och filmades, det gick sedan att köpa bilder och minnesstickor med filmen på.
Vi köpte några dyra bilder ”bara för att ha”.
Därför kan jag nu bjuda er bloggläsare och äventyrare på en ”riktig” tomtebild på Linnea och jag hos tomten juni 2008.
Den som vill läsa mer om äventyret och mötet med tomten kan klicka här.
God jul på er alla och gott nytt näräventyr!

Ps: Det här var mitt 500:e inlägg här på bloggen ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande