fredag 27 december 2013

Utmaningen 2014

Sveriges ytterligheter
Nu är det dags för en ny utmaning, nämligen att besöka Sveriges alla ytterpunkter samt den lägsta och högsta punkten.
Tänk vilka knasiga idéer man kan få när man går och filosoferar i skogen, eller när man sätter sig vid foten av en gran i skogen och tittar upp mot trädkronorna. Det är då tankarna kan fara fritt och livet tar nya riktningar. Mot Sveriges ytterligheter.

Så här har jag tänkt:
Sverige är ju som bekant fantastiskt, det har man ju hört och det är faktiskt sant. Därför vill jag se mer av Sveriges natur.
Närmare bestämt den sydligaste, nordligaste, östligaste, västligaste, mittersta, högsta och lägsta punkten i Sverige. Jag ska i första hand besöka punkterna som finns på fastlandet, men om det går så ska jag försöka att ta mig ut till den västligaste och den östligaste ön också.
Den här utmaningen kommer att ta mig till Bohuslän, Skåne, Norrbotten och Lappland samt Medelpad eller/och Hälsingland (beroende på hur man mäter mittpunkten). Snacka om näräventyr och en utmaning att se fram emot.

#SverigesYtterpunkter
#SverigesYtterligheter
#Utmaningen2014

2 kommentarer:

Liknande inlägg

liknande