fredag 6 december 2013

Snöig cykelfärd

Mot stormens öga
Erik stretar på i motvinden på väg till skolan.
I morse fick vi streta i både motvind och blötsnö. Erik hade lite problem med snön som blåste in i ögonen. Men han gnällde inte något. Resan till jobbet blev tio minuter längre i den här dagen, men det gjorde inget. Faktum är att jag faktiskt kan gilla när det blir riktigt tjurigt väder som nu. Har man har rätt kläder på sig så gör det inget om man blir lite blöt i ansiktet.
När jag passerade limpfabriken så höll de nog på att baka pepparkakor, jäklar vad gott det luktade och snacka om att jag blev fikasugen.
I helgen åker dubbdäcken på alla cyklarna, förutom Linneas som blev stulen förra helgen:(
Hoppas ni får en riktigt fin helg och passar på att vara ute i ovädret för att känna på naturens krafter. Klä er rätt (inte dyrt) och ha det bra.
Jag ska passa på att vara med Freja så mycket som möjligt. Susanne har torkat lever som vi ska ha som godis till Freja, så hon kommer nog få en trevlig helg i alla fall:)

2 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att det är någon mer som uppskattar motsträvigt väder :) Jag trodde jag var konstig som tycker så, men då är vi minst två konstiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja och jag vet att det finns fler där ute som gillar busväder:)

      Radera

Liknande inlägg

liknande