fredag 19 oktober 2012

Kängtips inför vintern

Fryser du om fötterna, funderar du på nya kängor till vintern?
Lägg pengarna på luft istället på märket.
Mina gamla fina Red Wing kängor som är helt slut men som jag inte har hjärta till att kasta:)

Köp ett par som är två nummer större än du har på dina vanliga skor så slipper du frysa i vinter. Det är bland annat luften inne i skorna som gör att du håller dig varm, komplettera med ullstrumpor så har du gjort vad du kan.
Dyra kängor = kvalitet, ja kanske det.
Jag tror i alla fall att de är bättre utformade för fötter och vrister men om de håller bättre vet jag inte. Köpte mina Haglöfs Grym, för ett par år sedan. Kanonsköna men dyra kängor (2nr större) som jag verkligen älskar men tyvärr sprack de efter knappt två år och några hundra mils vandring. Fördelen med ett känt märke är att de ofta har en bra reklamation och garanti på prylarna. Jag fick nya, men hur länge kommer de hålla?
Glöm inte att spara kvittot eftersom du har TRE års reklamationsrätt på det du köper.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande