onsdag 24 oktober 2012

iPad mini

Apple släppte sin lilla uppföljare till iPad i går, nämligen iPad mini.
Personligen tror jag den kommer bli perfekt för mig och mina äventyr, tänker först och främst använda den som navigator på motorcykeln, cykeln och på fyrhjulingen.
Men den klarar ju inte vatten, tänker ni?
Ingen fara. Jag tänker ha den i ett vattentätt fodral på tankväskan. iPad mini har en 7,9" skärm som blir perfekt när man utforskar gamla vägar och spännande natur.
Nu återstår att se hur den kommer fungera i verkligheten och vad den kommer kosta, men jag kommer nog prioritera den före en vanlig GPS.
Sist jag var på Färöarna så hade en av resenärerna en gratiskarta (openstreetmap) på sin dator och den var mer detaljerad än vår karta till Garmin.
Så jag hoppas verkligen att "iPad mini" kan erbjuda det jag söker. Större skärm=lättare att navigera plus alla fördelar som iPaden har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande