onsdag 4 januari 2012

Fin tur



Den senaste skatten är ju hittad, men jag vill bara berätta om när Erik och jag la ut den, det blev ett litet näräventyr för oss.

(Psst! Vill också tipsa om att en ny skattjakt är på gång inom kort)

Erik var inte sen med att följa med och lägga ut skatten. 
Den här gången tog vi med fika som bestod av en termos med varmt vatten, pulverkaffe, vattenlösligt chokladpulver och några bullar. 
Innan vi kom fram till startpunkten hittade vi flera djurskelett i skogen vilket Erik tyckte var spännande. 
Vi var nöjda med dagen och gillade den fina skogen som vi var i, när vi kom fram till ett ställe där den sena solen lyste med sina släpande strålar, då satte vi oss i den mjuka mossan och fikade. 
Erik fick låna min väst som ett extra värmande plagg, själv tog jag på mig en lätt skaljacka som låg med i ryggan. 
Det är viktigt att ha en extra jacka att dra på sig när man stannar för en fika. 
Där satt vi och snackade om ditt och datt och hade det otroligt bra, så enkelt men ändå så givande. 
Tack Erik för en härlig tur i skogen.
Du och jag Erik...

Choklad och kaffe ska det va...

Erik hade koll på GPS:n

Vi hittade en heliumballong med tysk text på, och visst kan den ha flugit från Tyskland och landat här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande