onsdag 23 mars 2011

En stjärnas fall

I natt såg jag mitt livs största stjärnfall.

Satt i lä bakom en enbuske ute på Alvaret på Öland och åt grillad kyckling, jag njöt i fulla drag.
Då fick jag se ett fantastiskt stjärnfall.




Den här veckan går jag en kurs på Fojo i kalmar, ett perfekt tillfälle att göra lite näräventyr har jag tänkt.
Först körde jag motorcykel de 36 milen till Kalmar, ett litet äventyr i sig eftersom det hade kommit ett kraftigt snöfall på fredagen.
Men vägarna var torra och fina, i alla fall de större vägarna.
Natten mellan tisdag och onsdag bestämde jag mig för att ta hojen ut till Alvaret på södra Öland för att sova under bar himmel.
Varför undrar du kanske?
Därför att jag vill svarar jag, eller varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande