onsdag 25 februari 2015

Red Wing

Äntligen har jag bra på fötterna
Första gången som folk säger att jag har snygga skor, jag kan bara hålla med :)

På 80:talet köpte jag ett par Red Wing Logger 8"2945-Original och de var faktiskt det första paret kängor som jag inte fick skavsår av, inte ens i början när jag gick in dem.
Då jobbade jag som grisskötare och jag tror att urinen från grisarna frätte sönder kängorna för sulan släppte från lästen, de går kanske att laga, men som ni förstår så luktar de inte så gott;).
Hur som helst så står de på en hylla ute i bon. Jag kan helt enkelt inte göra mig av med dem.
Under flera år har jag velat skaffa nya, men dels är de ganska dyra och sedan säljs de inte överallt.
Men nu har jag äntligen köpt ett par.
Den här gången blev det den klassiska modellen, 8" Classic Work Moc Toe 877.
Eftersom RedWing inte säljs överallt och de som säljer kanske inte har just den kängan som jag sökt hemma, så beställde jag dem över nätet av Lester (mer info på länken här nere).
Mina fötter är i storlek 44 och på kängor har jag två nummer större, alltså storlek 46. Därför beställde jag kängorna i just 46.
Några timmar efter beställningen ringde en trevlig göteborgare från företaget Lester. Han förklarade att kängan jag beställt är stor i storleken och därför rådde han mig att gå ner ett nummer.
Sådant kallar jag bra service!
Vi kom överens om att jag skulle följa hans råd (han hade ett par likadana själv) och han skickade med en retursedel i fall att kängan inte skulle passa.
Känns mycket tryggt.
Nu har jag använt Red Wing kängan ett par veckor och de passar mig perfekt:)

Länk, Klicka här:

2 kommentarer:

  1. Snygga dessutom! Trånar själv numera alltmer efter sånt man kan använda både till vardags (typ på jobbet) OCH till frilufsande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. För egen del så går jag mer åt naturliga material som läder och ull och de har ju en tendens att vara praktiska o snygga ;)

      Radera

Liknande inlägg

liknande