torsdag 6 november 2014

Koja i skogen

Vem har bott här mitt ute i skogen?
Har om dagen när jag var ute vid Hedlandet och gick, så hittade jag en gammal koja eller bivack i skogen.
Under vindskyddet låg det en påse med cirka 4 fulla konservburkar och vid eldstaden låg det minst lika många tomma och rostiga.
Jag undrar vem som gjort kojan, varför och när personen varit där och hur länge?
Hoppas det är någon som jag (men då hade jag inte lämnat skräp kvar) eller kan det vara någon som hållit sig borta från samhället av någon anledning?
Hur som helst så har jag en förståelse för personen, naturen är fin, läget bra och bivacken var välgjord.
Det är så enkelt och mysigt med tarp:)
En bit längre upp i skogen valde jag att sätta upp min tarp, bara för att jag tycker att det är så mysigt och jag tycker att jag behöver träna på det. De senaste två gångerna har jag valt att sätt upp det med "diamant tekniken". Då fäster man tarpen diagonalt. Den ena fästpunkten högt och motsatta sidan (på diagonalen) nere i marken, de två sidorna som hänger fäster man också i marken.
På detta vis får man vindskydd åt tre håll.
Freja föredrar att sitta högt på en sten och spana, det har hon gjort sedan hon var valp.
Hoppas allt är bra med er och att ni hittar på något kul i helgen. Jag ska fortsätta med min ryggsäck. Om allt går som det ska kanske jag kan börja sy i helgen.
Vill bara förtydliga att jag inte sytt sedan i trean eller om det var fyran, så det blir till att lära sig något nytt, men det ska nog gå.
Ha det gott:)
I bland är det glatt att gå i lera och sörja ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande