onsdag 14 maj 2014

Överleva helgen

Trevlig överlevnadshelg!
Jag har stora förhoppningar inför kursen. Vad Freja tänker vet jag inte, men jag tror hon blir nöjd om hon får vara med husse i skogen hela helgen och hitta något gammalt ben, få smaka lite gott ur matsäcken och gräva gropar.

Ser verkligen fram emot helgens näräventyr, hoppas bara att jag överlever.
Freja och jag ska vara med på en introduktionskurs i överlevnad. Först så trodde jag att vi bara skulle äta maskar och rötter, men när jag fick informationen så stod det att vi skulle ta med mat och sovsäck. Det låter bra och så slipper jag smuggla med chokladkakan;)
Så här står det i beskrivningen:
"Under en intensiv helg lär du dig om kroppens fysiologi, näringslära, vattnets betydelse, vilda växter som föda och medicin, jakt och fiske, att göra upp eld, tillverkning av viktiga bruksföremål mm. 
Teori blandas med praktiska övningar på ett realistiskt sätt. Natten tillbringas i en nödbivack. "
Det låter ju otroligt kul!
Jag ska försöka live-rapportera här på bloggen om vad som händer på kursen, så håll utkik!
Här kan ni läsa mer om kursen och arrangören: Studieförbundet Vuxenskolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande