torsdag 7 februari 2013

Den här dagen kommer vi minnas

Nej, jag skrattade inte hela vägen när jag pulsade till postlådan i morse för att hämta tidningen.
Snacka om mycket snö. Suck! Men..
Så här glad blev jag när det var färdigplogat och de snötyngda grenarna var borta ;)

Vi släppte tanken på att cykla till skola o jobb, Susanne tog bilen och jag skjutsade barnen på fyrhjulingen.
Det var så pass mycket snö att 4-hjulingen knappt tog sig fram.
Erik satt framför mig och Linnea där bak (Linnea fick bara följa med till bussen).
Stigen vi brukar cykla och gå på var totalt igensnöad och efter 20 meter hängde ett snötyngt trä ner över stigen.
Tvärstopp!
Det går inte, hörde jag någon av barnen konstatera.
Vadå går inte?
- Erik, sätt på dig huvan under hjälmen och Linnea du drar också upp huvan, sa jag, sen kör vi.
Det visade sig att hela stigen var full med ganska stora grenar och träd som hängde över stigen.
Erik kvittrade av glädje och jag tror att Linnea också tyckte det var lite kul.
Så trots allt elände med dessa snömassor, den här morgonen kommer vi sent glömma.
Nu är stigen plogad och i morgon tar vi fram cyklarna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande