torsdag 31 januari 2013

Månadsrapport co2

Hej!
Nu är jag hemma efter den sista cykelturen den här månaden.
Tänk vad snabbt det gått!
Vi har tagit bilen vid några tillfällen på grund av olika omständigheter, men annars så har vi försökt att gå eller cykla till jobb och skola.
Och jag lovar det har inte varit någon uppoffring utan det har känts som ett självklart alternativ, även när det var -20 grader.
Rätt klädd (för man ska inte frysa) så har det gått perfekt.
Bara skönt att slippa en kall bil och rutor att skrapa.
Nåja, slut på snacket och upp med fakta!

Januari
Erik har cyklat 9,36 mil och sparat 22,5 kilo koldioxid. (bra jobbat Erik!)
Susanne har cyklat 24,24 mil, sparat 58,2 kilo co2.
Jag har cyklat 24,33 mil, sparat 58,4 kilo.

Bra pannlampa underlättar cyklingen

Det tycker jag är en bra start om jag får säga det själv och målet med att spara 1/2 ton låter inte helt omöjligt =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande