söndag 17 juni 2012

Kort rapport dag 5 (tror jag)

Vi hade en underbar dag trotts nysladdad grusväg som envisades med att gå uppåt.
Efter glass o svalkande bad i Svalsjö tänkte vi bara cykla en liten bit till. Mitt uppe i en backe och 3 km från närmsta hus fick Erik punka. Ingen stor sak men när jag skulle pumpa upp däcket så gick min cykelpump sönder:(
Det började bli sent o dags för kvällsmat.
Vi kollade möjlighet till att slå upp tältet men det funkade inte.
Jag tog med däcket och cyklade upp fö backen en bit för att se om det låg något hus där medans Erik satt kvar vid diket.
Men det enda jag såg var en älg.
Jag bestämde mig för att ta med Erik ner för backen de 3 km för att kolla.
Det visade sig att huset var öde.
Vi svängde in en väg på måfå och där satt det folk och åt, visst fick vi låna cykelpump.
Upp för backen igen, pumpa o tillbaka.
Jag sa till Erik att jag kanske skulle frågat om jag fick köpa pumpen för vi var ju utan.
- Nej pappa, gör inte det för de var snälla att låna ut den och de bor långt ut i skogen o kanske behöver den, sa Erik. Och så fick det bli, jag tänkte inte fråga även om det var frestande.
När jag sträckte fram pumpen och tackade för lånet så sa mannen, du får den för annars är ni ju utan om det händer igen.
Jag vet inte ens vad han heter, men tack!!
Och hur natten blev och Eriks fasliga möte med grävlingen blir en annan berättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande