onsdag 30 maj 2018

Näräventyr 2.0

Naturnära rekreation och framtid
Nu går jag och Näräventyr in i en ny spännande fas.
I två terminer har jag utbildat mig till Avspännings- och Stresspedagog med kognitiv inriktning. Anledningen är att jag sett hur ni som deltagit på mina kurser mått bra att vara ute i naturen och kanske sitta runt elden och tälja, eller vad vi gjort. Jag ville veta mer om varför vi mår så bra ute i skogen och om jag kunde göra något för att ni skulle kunna må ännu bättre.
Det resulterade i utbildningen till Stresspedagog.
Tidigare i år startade jag företaget Naturkraft Eskilstuna och för några månader sedan lanserade jag min nya hemsida där jag beskriver min verksamhet.
Jag kommer givetvis fortsätta att näräventyra, jag kommer förhoppningsvis göra fler äventyr och friluftskurser än tidigare. Men tanken är att fokusera på gruppterapi mot stress i naturen. Mitt "kontor" kommer med andra ord bli ute i naturen.
Jag kommer fortsätta att arbeta som journalist på Eskilstuna-Kuriren med inriktning på miljö, men jag kommer som sagt lägga mycket krut på min nya verksamhet.
Under året som gått har jag haft flera olika stressterapigrupper i naturen som jag har lärt mig massor av, jag tror faktiskt att deltagarna har fått med sig något som de kan ha nytta av i sitt fortsatta arbete med att lära sig hantera stress och förstå dess mekanismer.
Vet ni någon som ni tror kan må bra av mina stressreducerande aktiviteter i naturen så blir jag jätteglad om ni tipsar dem om Naturkraft Eskilstuna.
Här är en länk till företaget och hemsidan: https://www.naturkrafteskilstuna.se/
Vi ses i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande