torsdag 6 december 2012

Utmaningen 2013

Häng med på min utmaning:
Vem sparar mest koldioxid 2013?
Hänger du på min utmaning att spara ett halvt ton koldioxid 2013?

Ställ bilen och ta cykeln eller gå under 2013 så minskar du utsläppen av koldioxid och förbättrar din kondition. Snacka om en vinn-vinn situation.
Varje gång man väljer cykeln eller fötterna istället för bilen så noterar man i sträckan.
För att göra det enkelt och rättvist så räknar vi med att en bil drar 1 liter per mil och det motsvarar cirka 2,4 kilo koldioxid (har du elbil eller liknande så får du vara med i alla fall).
I slutet på året summerar vi milen och multiplicerar det med 2,4 kg och då kan vi se vem som sparat mest.
Hänger ni med på min utmaning?
Kan du spara mer än 1/2 ton koldioxid på ett år, det är mitt mål?
Kontrollen får du göra själv och priset är friskare luft.
Mejla mig om du vill vara med: naraventyr@gmail.com, eller sätt upp egna miljömål och delta på ditt sätt.
Du kan även notera milen/kg här under i kommentarer (men glöm inte signaturen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande