torsdag 13 december 2012

Näräventyrs julkalender 13/12

Lucka 13
En julklapp som lyser upp tillvaron
Om det nu är Lucia och du vill ha något som lyser uppe på huvudet så vill jag verkligen rekommendera Sportlampan T2200 Xtreem.
T2200 Xtreem, får fyra av fem Näräventyr i betyg.

Under en vecka hade jag den på prov i höstrusket. Sedan ett år tillbaka har jag en tidigare modell från samma leverantör och den har jag varit grymt nöjd med, men efter en vecka med den nya när jag bytte tillbaka till den gamla var skillnaden som natt och dag.
Som kuriosa kan jag berätta att när jag cyklade hem första kvällen såg jag 1 räv, 7 rådjur och två katter tack vare den skarpa lampan och djurens reflekterande ögon.
Jag kan inte säga att jag alltid såg så många djur när jag lånade lampan men det var nog en bidragande anledning.
SG-T2200 har ett mjukt brett och variabelt ljus. Det går att använda 100%, 75%, 40% eller 10% av ljusstyrkan. Jag använde oftast bara 10% och det räckte mer än väl. Lampan är faktiskt så pass stark att leverantören rekommenderar att "blända av" när man möter bilar.
T2200 Xtreem, får fyra av fem Näräventyr i betyg av mig. Om den hade haft en sparlåga som den automatiskt gått ner till när batteriet blir dåligt (så man hinner ta sig hem) då hade den fått en femma!
Jag gillar de självlysande ringarna som gör det lätt att hitta den i mörkret samt det neongröna gummibandet.
Lys upp omgivningen och ha en trevlig Lucia!

För mer info:
Sportlampan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande