tisdag 6 november 2012

Hösttur med fyrhjulingen

Tog en sväng med fyrhjulingen innan jobbet i dag, såg både havsörn, tjäder och en björnhund.
Hittade några fina gamla skogsvägar som jag utforskade.
Satt och puttrade lite sakta och njöt av naturen när plötsligt en STOR havsörn lämnar trädet framför mig med hjälp av vindarna. Den fällde ut vingarna och steg sakta uppåt, den var jättestor. Jag har aldrig varit så nära en havsörn förut, den var gigantisk. Strax efter såg jag en tjäderhöna flyga mellan trädstammarna. Efter ett tag såg jag en stor svart hund springa löst efter vägkanten och efter rullade en bil lite sakta. Jag tänkte att det kanske var en bortsprungen jakthund och att någon försökte fånga in den.
Det visade sig att mannen i bilen var ute och motionerade hunden, en björnhund. Ja så kanske man också kan göra.
Hur som, så blev det en trevlig dag:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande