tisdag 19 november 2013

Utmaningen 2013

Jippi!
Jag kan nu meddela att jag klarat utmaningen att spara 500 kilo koldioxid under 2013.
Räknade dagarna hittills i november och fick fram att jag nu kommit upp i 502,9 kilo co2. Ett 1/2 ton koldioxid som i alla fall jag minskat utsläppen med!
Foto: Anders Badner. Bilden som föreställer en koldioxidatom är tagen från Världsnaturfondens hemsida:)

Länk till Världsnaturfonden:
I slutet av veckan blev jag tvungen att köpa en "ny cykel" för den gamla trotjänaren höll på att ge upp på väg hem en kväll.
Den gamla cykeln behöver bland annat ett nytt drivpaket, men det kostar en del och jag hittade en bättre begagnad cykel på Blocket.
2.800:- gav jag för den och det motsvarar ungefär kostnaden för nytt drivpaket, men som sagt den gamla har gått många mil, så det var kul att köpa "ny" cykel.
Jag kommer naturligtvis fortsätta att cykla till och från jobbet och jag kommer summera resultatet av min utmaning vid årsskiftet.
Jag vill också passa på att tacka alla andra som pendlar till jobb och skola med cykel. Bra jobbat! Vi gör skillnad!
Men det känns jättekul att jag nådde upp till målet. Nu ska jag lura ut en ny utmaning för 2014 och jag har några galna idéer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande