torsdag 18 november 2010

Fingrar på nya vantar

I år ska jag testa ett par ”Lobster” handskar.
Jag har länge funderat på hur de håller värmen när man cyklar eller kör motorcykel på vintern, men varje år har de varit slutsålda.

Men i år var jag ute i god tid, jag köpte dem redan i oktober.
Jag har bara använt dem några gånger så det är lite tidigt att ha någon åsikt.
Anledningen till att jag köpt dessa mussipiggvantar är att jag inbillar mig att det är lättare att hålla värmen med tummvantar.
Men de blir för klumpiga på styret.
Fingervantar är ju rörliga, men alldeles för kalla.
Jag hoppas att det här är en fungerande kompromiss.
Ska försöka hårdtesta dem under vintern.
Återkommer med reflektioner…
Vad använder du för handskar när du cyklar eller kör mc på vintern?

Mer info:
http://www.pearlizumi.com/publish/content/pi_2010/us/en/index/products/men/ride/accessories/0.-productCode-8820.html


Två fingrar på bromsen hela tiden...


Så här mycket lyser nog inte reflexerna i trafiken,  ljuset från mobilkamerablixten luras lite. Annars vore det kanon.
(Man är ju bredaxlad som en schampoflaska ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande