onsdag 24 november 2010

Dubbad film

Efter en kort provtur i Vilstaskogen kan jag bara ge Nokian Extreme 294: 10 poäng av 10 möjliga.
Full pott alltså!

Det var så kul att trampa på i skogen, testade både elljusspåret (inga skidspår kvar) och Sörmlandsleden.
Känslan att vara ute och cykla på sommaren förtogs bara av kylan.
Annars var greppet det samma.
Fästet i däcken var fantastiskt, efter en liten stund glömde jag halkan och körde för fullt.
Jag har ju inte hunnit testa dem mer än en mil, men det var så kul att jag känner mig tvingad att berätta det.
Jag kan nog komma att revidera min poängsättning framöver.
Men.
Däcken var inte spårkänsliga, de grävde inte ner sig i modd och lössnö (jämfört med smalare däck som på pendlarhojen) och de bet stenhårt på is.
De kändes trygga.
Vist var det tungtrampat i skogen, men det berodde nog uteslutande på snödjupet, på packad snö kändes det som att cykla på en vanlig skogsstig om sommaren.




Vi syns i skogen/Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande