torsdag 27 maj 2010

Turridning med Islandshästar
































Jag trodde inte att Drutten skulle dyka upp live i mitt liv. Drutten var mest känd på sjuttiotalet och då tillsammans med Jena i halv sju programmet. Jag hade glömt bort honom men igår så dök han upp igen, helt livs levande. Inte nog med att han stod där framför mig, nä då, jag skulle till och med få lära känna honom lite närmare.
På min tid då jag var ung då var Drutten en krokodil, nu hade han förändrats och blivit en Islandshäst, hur det har gått till begriper jag inte men där stod han i alla fall.
Äventyrsklubben var i Kjula och skulle rida Islandshästar. Detta med hästridningen ingår i programmet att bli riktiga äventyrare.
En otrolig fin kväll väntade oss och våran turridning som skulle pågå i ca 2 timmar.
Ett spännande äventyr som under ridturen blev alt mer dramatiskt, tyckte jag i alla fall som aldrig hade ridigt förut. Det var tölt, trav, skritt och sist men inte helt ofarligt det stora stolleprovet då den stora hästen började galoppera, hujeda mig vad läskigt det var.
Vi var 6 personer i gruppen förutom ledarna, alla deltagarna tycktes trivas och jag får väl lov att erkänna att det var faktiskt ett roligt och spännande äventyr. Vi avslutade den trevliga turridningen med kaffe, saft och nybakade bullar. Bra jobbat alla äventyrare.
Nu har vi klarat av ett till delmål och slutmålet börjar närma sig. Det stora äventyret att fjällvandra till Sylarna och där få bestiga dessa vackra toppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande