Jag åkte till Arboga för att besikta hojen i dag.


På vägen hem hittade jag några nya grusvägar som jag irrade runt på, satan vad kul det var.
Det gick inte fort för jag har inte kört sedan snön kom så det gick lite svajigt.
När jag kom in på en timmerväg som slutade med ett vildsvins åtel stannade jag en kort stund för att se om det möjligen gick att köra vidare genom skogen.
Då fick jag se ett stort Kronhjorts horn som låg i skogen. Kul, det är inte ofta man hittar fällhorn, de brukar ätas upp av gnagare och så.
Nöjd surrade jag fast hornet bakpå.
Då får jag syn på ytterligare ett fällhorn, något mindre troligen ett Dovhjorts horn.
Vilket stim.
På resten av hemfärden liknade jag en vilsen tysk turist som irrade runt i skogen.
Jag såg även en korsnäbb, först trodde jag att det var en rödhake men sen såg jag att det var en korsnäbb.
Och slutligen såg jag två älgar och några rådjur förstås.
Skön hojtur med fina naturupplevelser. Precis så som det ska vara när man är ute och kör, man vet aldrig hur det blir.

Hur det gick med besiktningen?
Jo det gick bra! Så nu är det bara att hänga på och köra igen.

Ps: Blev lite dålig upplösning på bilden, men det ser ni ju.