torsdag 10 februari 2011

Rollover

Jag anmälde mig just till en rollkurs med kajak!
Mitt kajakliv startade för ett år sedan när min jobbarkompis Jonas hade den goda smaken att fråga mig om jag vill följa med på en ”kamraträddningskurs med kajak”.
Kurserna hålls i Vattenpalatset, varmt och klart vatten och kontrollerade former. Perfekt!
Eftersom jag har lite vattenskräck (simmar dåligt och så) så tänkte jag att det är nog det bästa sättet att närma sig kajakpaddling på.
Men när Hans och Pontus från Mest Ute visade och förklarade vad vi skulle göra så tänkte jag smita ut bakvägen.
Tanken på att sitta fast i en trång kajak upp och ner i vattnet, fick mig att rygga tillbaka.
Men.
Jag försökte lite trevande i och märkte snart till min förvåning att det inte var otäckt och att man inte satt fast.
Det var ju riktigt roligt!
I vintras köpte jag en kajak och nu ska jag bättra på mina kunskaper med en rollkurs, allt för att bli trygg med kajaken.
Om du funderar på att gå en liknande kurs så ska du nog passa på, antalet är begränsat och efterfrågan stor.


www.mestute.se/index.php

1 kommentar:

  1. Skrivet 11 feb 2011 07:45 Hasseljosh

    Det ska verkligen bli roligt att rolla runt lite i badhuset. Och har vi (o)tur får vi kanske träna på hjärt-lunräddning också :-) http://www.hlr.nu/
    Svar:

    Det ska bli jättekul och framför allt nyttigt inför vårens premiär.

    SvaraRadera

Liknande inlägg

liknande