måndag 11 februari 2008

2/5

Jag var ute och "tjuv-tränade" i dag.
Jag kände mig pigg och motiverad och i ett strålande vårväder cyklade jag ner till Bälgviken via grusvägar.
Därifrån var det Sörmlandsleden som gällde. Kul!
Det gick kanonbra och det var ganska torrt på stigarna, men när jag cyklat två timmar började benen stumma och krafterna tryta.
Dax för macka och kaffe. Fåglarna kvittrade och solen sken, riktigt skönt.
Efter vilan och energiintaget gav jag mig iväg igen, men det gick tungt. Mycket tungt.
Hur ska det här gå i vår tänkte jag sträckan som jag cyklade i dag var bara 2/5 av hela turen via Svalboviken.
Jag behöver mycket mer träning om jag ska orka mer än det dubbla.
Men en skön dag blev det. Närmare bestämt tre svettiga timmar fyra goda ostmackor och en halvliter kaffe.

Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande