tisdag 16 september 2014

Närvaro i naturen

Skön stund i det fria
Idag hade jag tänkt att jag skulle ta det riktigt lugnt eftersom det har blivit två sena kvällar och lite sömn.

Men i går kväll var jag på besök hos Primus som presenterade en rad innovativa nyheter och samtidigt träffade jag en massa inspirerande friluftsmänniskor. (jag kommer rapportera om nyheterna här på bloggen inom kort)
Allt detta gjorde att jag ville ut i skogen en sväng.
Så Freja och jag stack ut på förmiddagen innan jobbet.
Jag hittade en lugn plats vid Näshultasjön där jag gjorde upp en eld. Det var så otroligt skönt.
Maten fixade jag över elden och på mitt Primus EtaLite.
Den relativt korta stunden som jag var där i skogen kände jag i alla fall  en stark närvaro, jag hade givetvis önskat att jag skulle ha kunnat stanna kvar åtminstone hela dagen. Men när jag kom till jobbet var jag fylld av både energi och vita bönor:)


Det var inte bara Freja och jag som gick på Sörmlandsleden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande