tisdag 9 september 2014

Mat över öppen eld

Samling runt elden
Efter att jag jobbat hela helgen med förkylning i kroppen var det extra skönt att sticka ut i skogen för att koppla av en stund. Förutom Freja så följde även Mikael Kalmeborg med ut i skogen den här septembermåndagen.

Målet var att ta det lugnt och så blev det.
Med lätt packning, i princip hade vi bara tarp, vatten, mat och liggunderlag med oss, när vi gick ut på Sörmlandsleden. Vi startade vid Svalboviken och gick några kilometer mot Hälleforsnäs, närmare bestämt till Mögsjön.
Vi hann lagom få eld med tändstålet då de första regndropparna kom och när tarpen var uppe så höll regnet i sig.
Det var naturligtvis jätteskönt och avkopplande att ligga och höra regnet smattra mot tarpen och elden knastra så där skönt.
Vi började med att koka vatten i våra muggar från Canteen shopen för att fylla på våra vattenflaskor. Vattnet kom från sjön.
Sedan var det dags att värma en burk vitabönor och en bit nedskuren falukorv samt skivad vitlök och en bit hackad ölkorv, allt rymdes i den rostfria muggen från Canteen chop.
Jag kan verkligen rekommendera deras vattenflasksystem med mugg.
Tiden flöt på och vi planerade, skissade och diskuterade hur en optimal ryggsäck skulle se ut. Mikael Kalmeborg har långtgående planer för hur en ny ryggsäck från Snigeldesign ska se ut.
Jag tror att med Kalmeborgs erfarenhet och Snigeldesigns kvalitet så kommer det bli en riktigt bra och framför allt mångsidig och flexibel ryggsäck.
Jag har blivit lovad att få testa säcken när den kommer i ett prototyp utförande så jag kommer garanterat att rapportera om den innovativa ryggsäcken här på bloggen. Det kommer dock att ta minst ett halvår så håll ut.
Freja gillar också Blå band :)

Enkelt och fantastiskt gott. När livet är som bäst.


Freja föredrar en egen kupé

Här köpte jag min vattenflaska och mugg i stål Canteen shop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Liknande inlägg

liknande